■ 学会発表
国内学会
|
1.
|
今井泉:
文理融合させた色に関する化学教育プログラムの開発と評価 −中学3年生〜高校1年生に科学的に色を理解させる化学教育プログラムの開発−.
日本理科教育学会 第65回全国大会,
京都,日本,
2015/08
|
2.
|
藤田剛志,大嶌竜午,畑中敏伸:
ハンズオンを中心とする国際教員研修プログラムの開発(3) –インドネシア・ガネーシャ教育大学での実践に基づいて-.
日本理科教育学会第65回全国大会,
京都,日本,
2015/08
|
3.
|
畑中敏伸:
フィリピン小学校教員の観察実験指導の課題の解明-研修受講者の行う授業の観察に基づいて-.
日本理科教育学会第65回全国大会,
京都,日本,
2015/08
|
4.
|
Izumi Imai, Yoshiko Shimazu:
Development of experiments using natural dyes to help students understand color from combined perspective of humanities and sciences.
The 96th CSJ Annual Meeting,
Kyoto, Japan,
2016/03
|
国際学会
|
1.
|
Imai Izumi, Takahashi Masato, Tominaga Ken-ichi, Makide Kentaro:
Development of a Pre-Service and In-Service Color Science Training Program for Teachers, in Cooperation with Toho University, JACI, and DIC Co., Ltd.
Pacifichem 2015,
Honolulu, Hawaii,
2015/12
|
2.
|
Chamnanwong,P., Thathong,K., Hatanaka,T.:
The assessment of workshop on construction and implementation science lesson plans of primary school teachers.
9th World Association of Lesson Studies International Conference,
Khon Kean, Thailand,
2015/11
|
3.
|
Hatanaka,T., Chamnanwong,P., Thathong,K.:
Identifying difficulties of elementary science teachers in applying science inquiry teaching during Lesson Study in Thailand.
9th World Association of Lesson Studies International Conference 2015,
Khon Kean, Thailand,
2015/11
|
4.
|
Fumi kouno, Izumi Imai:
Development of a science experiment on color for junior and senior high school students.
Network for Inter- Asian Chemistry Educators; NICE2015,
Tokyo, Japan,
2015/07
|
|